تاریخ ارسال 1397/6/1 14:21

روز بزرگداشت ابوعلی سینا


موفقیت های دوره ی جوانی ابوعلی سینا:

سال ۳۸۷ بودومن سن هفده سالگی را پشت سر گذاشته بودم  دوباره به الهیات روی آوردم سعی کردم کتاب "مابعدالطبیعه " را که کتاب بسیار مشهورارسطو دانشمند یونانی بود خواندم ، ولی مطالب کتاب به قدری نامفهوم و سخت بود که ، مجبور شدم 40بار آن را بخوانم وفقط توانستم مطالب آن را از حفظ کنم اما چیزی ازمفهوم آن نفهمیدم . حسابی ناامید شدم و ‌ فکر کردم که ازفهم این دانش بی بهره ام .

 

 

روز بزرگداشت ابوعلی سینا

دسته بندی: اجتماعی /

موفقیت های دوره ی جوانی ابوعلی سینا:

سال ۳۸۷ بودومن سن هفده سالگی را پشت سر گذاشته بودم  دوباره به الهیات روی آوردم سعی کردم کتاب "مابعدالطبیعه " را که کتاب بسیار مشهورارسطو دانشمند یونانی بود خواندم ، ولی مطالب کتاب به قدری نامفهوم و سخت بود که ، مجبور شدم 40بار آن را بخوانم وفقط توانستم مطالب آن را از حفظ کنم اما چیزی ازمفهوم آن نفهمیدم . حسابی ناامید شدم و ‌ فکر کردم که ازفهم این دانش بی بهره ام اما یک روز عصر از بازار کتاب فروشان می‌گذشتم. کتاب فروش دوره گردی به دنبال خریدار می‌گشت. به من اصرار کرد که آن کتاب را بخرم. من آن را خریدم کتاب "اغراض مابعدالطبیعه نوشته ابونصر فارابی " بود. هنگامی که به خانه رسیدم،بلافاصله آن را مطالعه کردم و تازه  به حقیقت کتاب ارسطو که همه مطالبش از حفظم بود پی بردم. فردای آن روز ازخوش حالی  حل این مشکل ، صدقه زیادی به درماندگان دادم.

 

 

 درهجده سالگی درعلم پزشکی شهرت زیادی داشتم وکارم طبابت بیماران بود ،روزی فرستادگانی از طرف حاکم پیش من آمدند و خبر دادند که  نوح پسر منصورپادشاه سامانی سخت بیمار شده است و پزشکان قصر از درمان او عاجزهستند من پس از معاینه بیمار از موقعیت استفاده کردم وگفتم  به شرط این که به من اجازه ی مطالعه  کتاب های کتابخانه درباررا بدهند، اورا درمان خواهم کرد. چون مطالعات زیادی در ارتباط با روان شناسی داشتم با معاینه بیمارم متوجه شدم که بیماری او جسمی نیست و ازدرد عاشقی خودرابه بیماری زده است، بنابراین با ترفندی در طول چند روز اورا درمان کردم. به این ترتیب  موفق شدم ازکتاب خانه بزرگ و معروف دربارسامانی که مخصوص درباریان بود استفاده کنم و یک دوره طلایی در زندگیم ثبت کنم .


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...