تاریخ ارسال 1399/9/4 22:49

اوقات فراغت کرونایی در کانون امام حسن مجتبی تیران


کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی تیران که یکی از مراکز برگزیده اوقات فراغت طی سال‌های گذشته بوده امسال این رسالت مهم را با تنوع و برنامه ریزی جدی تری  انجام داده که در سال 99 بهتر از پارسال باشد اما اما ویروس کرونا منه این قضیه شد ولی تیم اجرایی جوان این مرکز نقش خود را در این شرایط بحرانی اجرا کردند.

اوقات فراغت کرونایی در کانون امام حسن مجتبی تیران

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی تیران که یکی از مراکز برگزیده اوقات فراغت طی سال‌های گذشته بوده امسال این رسالت مهم را با تنوع و برنامه ریزی جدی تری  انجام داده که در سال 99 بهتر از پارسال باشد اما اما ویروس کرونا منه این قضیه شد ولی تیم اجرایی جوان این مرکز نقش خود را در این شرایط بحرانی اجرا کردند.

اگر چه فعالیت‌های حضوری کمتر و کمرنگ شد اما مسئولان نهاد فرهنگی و هنری مانع از اجرای تعطیلی کامل  فعالیت‌ها شدند و  اجرای برنامه های فرهنگی را بر بستر اینترنت و فضای مجازی ادامه دادند.

 اجرای برنامه های فرهنگی بر بستر اینترنت و فضای مجازی در کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی که در حوزه فضای مجازی دارای شاخصه های موفقیت است، یک الگودهی خوبی به دیگر مراکز داشته است.

تداوم فعالیت ها بر بستر فضای مجازی و یا حضوری با رعایت فاصله گذاری ایمن توانسته نظر مخاطبان را جلب کند که  برای توجه به این موضوع و شناخت بیشتر در ادامه این گزارش به وضعیت فعالیت ها توجه کنید.

* مسیر فعالیت فرهنگی و هنری کانون با شیوع کرونا بسته نشده است

به گفته مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی تیران فعالیت های اوقات فراغت انسان بر بستر فضای مجازی و یا در برخی مواقع با رعایت فاصله گذاری ایمن به صورت حضوری برگزار شده است.

وی افزود: مکان کانون برای پیشگیری از شیوع بیماری یک موضوع جدی است اما فعالیت ها تعطیل نشده و با راهکار دیگر دنبال می شود.

وی ادامه داد: از برگزاری کلاس های حضوری با توجه به تاکیدات ستاد کرونا و همچنین دستورالعمل های ابلاغی خودداری شد و بخشی از کلاس ها به صورت آموزش الکترونیک از بستر سایت و فضای مجازی انجام می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی تیران با بیان اینکه اینترنت و شبکه های اجتماعی به ما اجازه داده تا فضای اوقات فراغت را برای اعضای کانون و سایر جوانان و نوجوانان به خوبی مدیریت و آنها را از بی‌برنامگی جدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای اوقات فراغت برنامه مناسب داشته باشیم خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا مانع از اجرای برنامه هایی که نیاز به حضور افراد شده اما با نیاز سنجی صورت گرفته فعالیت ها عرضه می شود.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی،معرفی کتاب، برگزاری مسابقات هفتگی، اجرای طرح کلاس های آسمانی ها  با استفاده از سامانه آموزش الکترونیک را از جمله برنامه های تابستان امسال در این مرکز بیان کرد و اظهارداشت: گرامیداشت اعیاد و مناسبت ها در قالب برنامه های تولیدی چند رسانه ای و تهیه و توزیع بسته های فرهنگی که درون آن هدیه، شیرینی و مسابقه قرار داشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کارگروهی مهمترین رویکرد فعالیت‌های این مرکز است، گفت: اعضای این کانون در همه شرایط به انجام فعالیت گروهی تشویق و ترغیب می شوند که  یکی از فعالیت‌ها که به صورت ویژه با رویکرد کارروهی و مطالبه گری اجرا شد، تشکیل  تیم های سه تا پنج نفره و انتخاب یکی از چالشهای شهر و برنامه‌ریزی و همفکری برای رفع آن بود ه است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی تیران ادامه داد: این برنامه در  سال گذشته با تشکیل ۱۰ گروه منجر به شناسایی چالش‌های شهر و تلاش برای رفع آن با هم‌فکری مسئولان و کارشناسان شد که  این برنامه امسال نیز تداوم دارد.

 وی با بیان اینکه این دسته از فعالیت ها نیازی به حضور اعضا در کانون ندارد ،گفت: این چنین فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی بر اساس مطالعه و پیگیری و گفت‌وگوی بین اعضا انجام و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از حضور در اجتماعات مسائل به صورت تلفنی دنبال می‌شود.

مهدی زاده  معتقد است این فعالیت ها به رشد اجتماعی افراد کمک کرده و هیچ خللی و مشکلی در غنی سازی اوقات فراغت آنها ایجاد نمی‌کند.

 وی با بیان اینکه برنامه های تفریحی ورزشی نیز نیاز جوانان و نوجوانان است خاطرنشان کرد: برنامه ریزی صورت گرفته که اعضاء کانون به صورت خانوادگی و یا شماره کمتری این فعالیت‌ها را انجام دهند و با توجه به اینکه شهرستان تیران کرون در بخشی از زمان دارای وضعیت سفید بود امکان برگزاری با رعایت اصول بهداشتی و جمعیت کمتر فراهم شد که این برنامه‌ها برگزار و به اجرا درآمد.

مدیر کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران برنامه‌ریزی برای حوزه‌های کتاب و کتابخوانی، شناسایی استعدادها و همچنین کمک به رشد استعدادی کودکان و نوجوانان و جوانان را از برنامه های جدی این موسسه مردمی بیان کرد و یادآورشد: برنامه‌ریزی صورت گرفته تا خط تلفنی نیز برای این موضوع شناسایی و کارشناسان در این حوزه مشاوره به اعضا بدهند.

وی با بیان اینکه شرایط بحران نباید اصل موضوع فرهنگی، تربیتی و اجتماعی را تعطیل کنند، تصریح کرد: دغدغه سلامت اجتماعی و پیشرفته افراد در شرایط کرونایی را داریم و فعالیت ها به گونه ای برنامه ریزی شده که مانع از وابستگی آن ها به فضای مجازی باشد.

وی به اهمیت بهداشت روان اشاره کرد و  افزود: یکی از مسائل مهم خیلی مهم در حوزه بهداشت  در شرایط کرونایی، توجه به سلامت روح و روان است که علاوه بر برنامه ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی نیاز به ارائه مطالب آموزشی برای توانمندسازی افراد در گروه‌های سنی مختلف از سوی مرکز فرهنگی و هنری با استفاده از نظریات روانشناسان و کارشناسان اجتماعی است.


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...